TYÖNIMI on Vuoden viestintätyö
Tuomariston perusteissa kuuluu upeasti Diakin arvomaailma paremman maailman puolesta, ja työ yhdenvertaisuuden eteen jatkuu korkeakoulussa.
– Vastuullisuus on trendi, joka alkaa nimenomaan yritysten strategian kehittämisestä ja jatkuu viestinnällisinä ulostuloina, toteaa myös MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala verkkouutisessa.
Vuoden viestintätyö
Perustelut: ”Muutosvoima. Sitä tämä työ on. Siinä pieni toimija sai isojen yritysten huomion. Siinä onnistuttiin kiteyttämään vaikea ja monimutkainen asiaa, romanien työsyrjintä, yhteen konkreettiseen viestikärkeen. Vaikuttavuuden kannalta upeaa, muita toimijoita aktivoivaa ja toimintatapoja muuttavaa viestintää. Tämän työn ansiosta maailma on hitusen parempi paikka elää.”
Julkishallinto ja järjestöt
Perustelut: Työ, joka olisi helposti jäänyt lyhytaikaiseksi pr-tempaukseksi, herättikin näkyvyyden ansiosta aitoa keskustelua työsyrjinnästä. Se herätti miettimään yhteiskuntamme rakenteita, kulttuuria ja piileviä toimintamalleja. Yksinkertainen oivallus toteutettiin riittävällä volyymillä, ja vaikutuksia syntyi: useat yritykset muuttivat rekrytointikäytäntöjään.
Työnimi-kampanja toteutettiin osana Euroopan sosiaalirahaston tukemaa Nevo tiija – uusi aika -hanketta. Kampanja on huomoitu ja menestynyt useissa viestintä- ja markkinointialan kilpailuissa sekä esimerkiksi ammattikorkeakoulujen TKI-Kärjet-kisassa.
Kuvassa TBWA:sta Creative Content Strategist Aki Toivonen, DIakista TKI-viestinnän asiantuntija Niina Mäenpää ja projektipäällikkö Mertsi Ärling sekä TBWA:sta luova johtaja Ville Ohtonen.