Siirry sisältöön

Kohti erottuvampaa profiilia – Diakin brändi uudistuu

Diak vahvistaa brändiään kokonaisvaltaisella uudistuksella. Korkeakoulu haluaa viestiä erityisestä profiilistaan ja tarjonnastaan entistä erottuvammin ja selkeämmin. Uusi visuaalinen ilme ja muut brändilinjaukset otetaan käyttöön tänään torstaina 1. elokuuta 2024.

Diakin brändin uudistamisprojekti alkoi vuoden 2023 alussa. Puolentoista vuoden aikana uuden brändin tarpeet ja ydin määritettiin osallistavan prosessin kautta. Diakin hallitus päätti uudesta brändistä viime huhtikuussa.

– Tavoitteenamme on tehdä Diakin brändistä entistä selkeästi erottuva ja tunnistettava, jotta hakijat ja asiakkaat löytävät tarjoamamme koulutukset ja palvelut entistä paremmin. Vaikka Diak on tutkimusten mukaan Suomen kolmanneksi tunnetuin ammattikorkeakoulu, sen erityinen profiili arvopohjaisena sote-, tulkkauksen ja kirkon alan kouluttajana ei vielä ole selkeästi yleisön tunnistama, kertoo brändiuudistuksesta vastannut Diakin viestintäpäällikkö Aura Vuorenrinne.

Brändikyselyt, kuten Taloustutkimuksen Korkeakoulujen bränditutkimukset 2022 ja 2024, ovat osoittaneet, että Diakin brändi ei erottu kilpailijoistaan riittävästi. Brändityössä on keskitytty erityisesti siihen, miten Diak voi parhaiten tuoda esille omia vahvuuksiaan ja erityispiirteitään.

Uuden brändin tavoitteena on korostaa Diakin panosta sosiaalisen vaikuttavuuden, tutkimuksen, kehittämisen ja koulutuksen saralla.

– Diakin uusi brändi-identiteetti korostaa uskottavuutta, korkealaatuisuutta ja korkeakoulumaisuutta. Samalla tuomme esille koviakin teemoja, kuten osattomuutta ja inhimillistä hätää, kuitenkaan unohtamatta toivoa, Vuorenrinne sanoo.

Brändityö on toteutettu yhdessä porilaisen markkinointitoimiston Staartin kanssa. Työhön on osallistettu laajasti Diakin opiskelijoita, henkilökuntaa ja sidosryhmiä.

Lisätiedot: viestintäpäällikkö Aura Vuorenrinne, p. 040 509 2577, aura.vuorenrinne@diak.fi