mielenterveys
Diakonia-ammattikorkeakoulun (Diak) kehittämä digitaalinen itsearviointipalvelu Zekki on saanut jälleen kansainvälistä tunnustusta. Euroopan komission Social Innovation+ Initiative on nostanut Zekin yhtenä merkittävistä eurooppalaisista innovaatioista nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi. Zekki-digipalvelu tarjoaa nuorille helpon ja saavutettavan tavan arvioida omaa tilannettaan sekä löytää itselle sopivia tukipalveluita.
Zekki-digipalvelu haastaa suomalaiset kysymään nuorilta: ”Miten sulla menee?” Kampanjan aikana kerätään myös tarinoita nuoruudessa tukena olleista aikuisista.
Diakonia-ammattikorkeakoulun kehittämä Zekki -digipalvelu haastaa suomalaiset kysymään nuorilta: “Miten sulla menee?”. Haastekampanja kerää myös tarinoita nuoruudessa tukena olleista aikuisista.
Laajenna sote-alan osaamistasi ja opiskele mielenterveys- ja päihdetyön ammattilaiseksi. Hakuaika erikoistumiskoulutukseen on 2.4.–19.5.2024.
Nuorista ratkaisu työvoimapulaan? Tervetuloa maksuttomaan etäseminaariin, jonka tavoitteena on lisätä työnantajien edustajien ymmärrystä konkreettisista keinoista tukea työelämään siirtyviä nuoria. 🔗 Lue lisää ja ilmoittaudu
Nuorten mielenterveyden tuki työelämässä ja työelämään siirryttäessä -hanke on nyt Mielihyvin duunissa. Valtakunnallisessa hankkeessa tuetaan nuorten työntekijöiden mielenterveyttä ja työkykyä erilaisin menetelmin.
Valtakunnallisessa Mielihyvin duunissa eli Nuorten mielenterveyden tuki työelämässä ja työelämään siirryttäessä -hankkeessa kehitetään sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävää työelämää yhdessä nuorten kanssa. Jotta nuoret voisivat paremmin koulussa ja työelämässä, mukaan muutoksen tekemiseen tarvitaan nuorten lisäksi oppilaitokset ja työnantajat.
Nuorten mielenterveyden tuki työelämässä ja työelämään siirryttäessä -hanke käynnistyi syyskuun alussa.
Laajenna sote-alan osaamistasi ja opiskele mielenterveys- ja päihdetyön ammattilaiseksi. Hakuaika erikoistumiskoulutukseen on 3.4.–14.5.2023.
Nuorten mielenterveyshaasteet ovat jyrkässä kasvussa. Koronapandemia, erilaiset kriisit, maailman tila ja ympäristöahdistus ovat kuormittaneet nuorten hyvinvointia ja osallisuuden kokemusta. Miten parannetaan nuorten hyvinvointia? Miten