Siirry sisältöön

IT-palvelut auttaa järjestelmien ja laitteiden käytössä

Kaipaatko apua Diaklen käyttöön? Onko kampuksen tulostin epäkunnossa? IT-palvelut auttaa sinua!

Ohjeet ja UKK

  • Diakin järjestelmien käyttöön löydät ohjeet ohjepankista: ohjeet.diak.fi.
  • Usein kysyttyihin kysymyksiin löydät vastauksia IT-palvelujen UKK-sivulta.

Kirjautumislinkit ja verkkotyökalut

  • Kirjautumislinkit opiskelijoiden käytössä oleviin verkko-ohjelmiin löydät Kirjautumislinkit-sivulta.
  • Diakissa opiskelijoiden oppimisalustana on Diakle. Lisäksi opiskelijoiden käytössä on Microsoft 365 –työkalut. Opiskelijan tulee käyttää myös opiskelusovellus  Tuudoa, jonka voit ladata sovelluskaupasta.
  • Verkkoluentoalustana on Zoom, joka vaatii erillisen käyttöönoton. Ohjeet löydät tästä linkistä.

IT-tuki

Kriittisissä ongelmissa kannattaa soittaa palvelunumeroon. Muuten toivomme palvelupyyntöjä palveluportaalissa tai sähköpostitse.

Palveluportaali
tuki.diak.fi

Sähköposti
tuki@diak.fi

Puhelinpalvelu
029 469 6070, avoinna ma–pe klo 8–15

Jos huomaat tietojärjestelmissä häiriöitä tai laitteiden toiminnassa ongelmia, ota yhteyttä IT-tukeen. Meille voit lähettää myös kommentteja, palautetta ja kehitysehdotuksia, jotka liittyvät IT-asioihin.

Ota yhteyttä IT-tukeen, jos huomaat ongelmia esimerkiksi Diakin AV-laitteissa, tulostimissa, lähiverkossa, käyttäjätunnuksessasi tai opiskelijasähköpostissasi.

Emme voi tarjottukea käyttäjien omien laitteiden ongelmiin, mutta autamme parhaamme mukaan opintoihin liittyvissä omien laitteiden IT-asioissa. Esimerkiksi Microsoft 365 -paketin asennus, ongelmatilanteet ja käyttö yleisesti; läppärien ja puhelinten yhdistäminen Diakin lähiverkkoon ja erinäiset ongelmat Diakin järjestelmiin pääsyssä omilla laitteilla ovat asioita, joissa mielellämme opastamme. 

Autamme myös niin opiskelijoita kuin vierailijoitakin omien laitteiden yhdistämisessä AV-järjestelmiimme ja niiden käyttämisessä.