IT-palvelut auttaa järjestelmien ja laitteiden käytössä
Kaipaatko apua Diaklen käyttöön? Onko kampuksen tulostin epäkunnossa? IT-palvelut auttaa sinua!
Ohjeet ja UKK
- Diakin järjestelmien käyttöön löydät ohjeet ohjepankista: ohjeet.diak.fi.
- Usein kysyttyihin kysymyksiin löydät vastauksia IT-palvelujen UKK-sivulta.
Kirjautumislinkit ja verkkotyökalut
- Kirjautumislinkit opiskelijoiden käytössä oleviin verkko-ohjelmiin löydät Kirjautumislinkit-sivulta.
- Diakissa opiskelijoiden oppimisalustana on Diakle. Lisäksi opiskelijoiden käytössä on Microsoft 365 –työkalut. Opiskelijan tulee käyttää myös opiskelusovellus Tuudoa, jonka voit ladata sovelluskaupasta.
- Verkkoluentoalustana on Zoom, joka vaatii erillisen käyttöönoton. Ohjeet löydät tästä linkistä.
IT-tuki
Kriittisissä ongelmissa kannattaa soittaa palvelunumeroon. Muuten toivomme palvelupyyntöjä palveluportaalissa tai sähköpostitse.
Palveluportaali
tuki.diak.fi
Sähköposti
tuki@diak.fi
Puhelinpalvelu
029 469 6070, avoinna ma–pe klo 8–15
Jos huomaat tietojärjestelmissä häiriöitä tai laitteiden toiminnassa ongelmia, ota yhteyttä IT-tukeen. Meille voit lähettää myös kommentteja, palautetta ja kehitysehdotuksia, jotka liittyvät IT-asioihin.
Ota yhteyttä IT-tukeen, jos huomaat ongelmia esimerkiksi Diakin AV-laitteissa, tulostimissa, lähiverkossa, käyttäjätunnuksessasi tai opiskelijasähköpostissasi.
Emme voi tarjota tukea käyttäjien omien laitteiden ongelmiin, mutta autamme parhaamme mukaan opintoihin liittyvissä omien laitteiden IT-asioissa. Esimerkiksi Microsoft 365 -paketin asennus, ongelmatilanteet ja käyttö yleisesti; läppärien ja puhelinten yhdistäminen Diakin lähiverkkoon ja erinäiset ongelmat Diakin järjestelmiin pääsyssä omilla laitteilla ovat asioita, joissa mielellämme opastamme.
Autamme myös niin opiskelijoita kuin vierailijoitakin omien laitteiden yhdistämisessä AV-järjestelmiimme ja niiden käyttämisessä.